Technologie

Week 1 & 2 (04-2020): Audio opschonenen in Audition en hiermee een storyboard maken in Storyboard Pro. Mijn laptop wilde helaas niet meewerken bij Storyboard Pro dus heb ik het in Premiere gedaan. Inmiddels heb al wat meer ervaring met met audio werken omdat ik ben begonnen met muziek opnemen in mijn vrije tijd. Storyboards heb ik ook al eerder gemaakt, maar om een karakter te ''animeren'' die alleen maar stilzit en praat vond ik een interssante uitdaging.


Week 3 (05-2020): Puppet maken voor animatie. Dit vond ik eluk om te doen. Ik heb nog nooit eerder een puppetanimatie gemaakt dus ik heb zin in volgende week! Het was fijn om eens op een andere manier een karakter te ontwerpen.



Week 4 (05-2020): Puppetanimatie. Erg leuk om te doen. Ik vind het wel uitdagend om er een beetje een natuurlijk lijkende beweging eruit te halen, je moet echt nadenken over hoe een beweging begint en eindigt. Ook de timing kan wat lastig zijn. Van de twee manieren van animeren was de puppet tool wel sneller en makkelijker, maar ik vond het wel minder mooi door alle vervormingen die je ziet. Het riggen van een karakter duurt iets langer maar het resultaat is fijner om naar te kijken naar mijn mening. Ik denk dat ik toch traditionele animatie fijner vind om te doen omdat ik dan wat makkelijker van standpunt kan veranderen.



Week 5 (05-2020): 3D in Blender. Dit vond ik heel erg leuk! Ik wil al een tijdje 3D leren. Ik heb na de lessen zelfs nog wat eigen modellen gemaakt, en eentje voor een ander vak. Blender is een erg ingewikkeld programma maar door de lessen voel ik me er wat meer thuis in. Sculpting vind ik fijn om te doen, uiteindelijk zou ik ook willen leren om de sculpts te riggen en te animeren in plaats van alleen rond te draaien. Maar de eerste stappen zijn in ieder geval gezet!



Week 6 (05-2020): Final Reel!